تبلیغات
وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان - تجربه رانندگی با پژو 206 صندوقدار اتوماتیکV9
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان
 

به وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 آبان 1390 توسط میلاد قاسمپور
سلام....
خوبین؟
این روزا مد شده هرکی میخواد 206 بخره فولشو میخره...
من خودم تیپ 2 دارم و ازش راضیم...
با 206 صندوقدار یکی از دوستان بررسی انجام دادم که قصد دارم در ادامه مطلب به اون بپردازم.
باما همراه باشید....

توجه:بیشتر عکس های بیرونی خودرو در اینترنت سرچ شده است وخودروی مورد تست 206 صندوقدار  سفید اتوماتیک میباشد.

بررسی ظاهری خودرو:

ابعاد ظاهری خودرو تغییر انچنانی نکرده فقط یه صندوق بهش اضافه کردن که بسیار بسیار جاداره.از پشت که به خودرو نگاه مکیکنیم میبینیم که عقب خودرو بسیار بالاست و میل تعادل ها کاملا مشخصه که این باعث زشت شدن نمای خودرو از عقب میشه.
از جلو این خودرو کاملا مثل 206 های هاچ بکه.
از نمای بغل هم که صندوق تناسبلی با بدنه نداره:


فضای داخلی
متاسفانه هیچ تغییری در فضای داخلی نسبت به مدل هاچ بک آن ایجاد نشده که این یه ضعف بسیار بسیار بزرگ براش محصوب میشه و هموز برای سرنشینان عقب جا به اندازه کافی وجود نداره ولی مثل همه 206 ها جلوی آن دارای میدان دید بسیار عالی و فضای بسیار  زیاد میباشد.
موتور:

موتور این خودرو TU5 میباشد که حدود 108 اسب بخار قدرت داره و تا درب موتور رو میزنیم بالا میبینیم نمد زیر کاپوت نداره و مارک پژو از روی موتور حذف شده و نوع پمپ فرمان هیدرولیک ضعیف شده وبه رنگ سفید درآمده وباطری در یک پوشش نمدی نگهداری میشه و نوع اون باتری تره.

رانندگی:
وقتی وارد ماشین میشیم صفحه کیلومتر جلوه نمایی میکنه و علامت Pروی صفحه نمایش بیانگر حالت پارکه.


آپشن های فابریک که ایرانخودرو روش نصب میکنه روی این ماشین عبارت است از:
-سامانه برق مولتی پلکس
-ایربگ راننده+ایربگ سرنشین
-ایموبلایزر(سامانه ضدسرقت)
-تهویه مطبوع اتوماتیک
-ترمزABS+EBD
-چهار چرخ دیسکی
-کمربند ایمنی پیش کشنده
-4شیشه برقی
-شیشه های ضد اشعه UV
وامکان اضافه کردن این امکانات بصورت فابریک از محصولات شرکت پژو فرانسه:
-کروز کنترل
-ایربگ های کناری
-صفحه نمایش باقابلیت متصل شدنم به سیستم موقعیت یاب جهانی دارای کامپیوتر سفر
-سنسور نور و باران
-سیستم ضد لغزش ESP
و....

داشبور این ماشین هم با وجود دنده اتوماتیک جذاب شده و وقتی سوارش میشین نقص های طراحی بیرونی از یادتون میره:


وقتی استارت رو میزنیم ماشین با صدای عجیبی استارت میخوره که صدای استارتش دور از شان یک پژو 206 وصداش زیاد جالب نیست.
وقتی میخواهیم سکتور رو جابجا کنیم که دنده تغییر وضعیت پیدا کنه میبینیم سکتورقفل کرده و هیچگونه تغییری نمیکنه.برای تغییر سلکتور باید پای خود رو روی ترمز بذاریم و اونو بذاریم روی حالتD.
وقتی حالت DRIVE رو انتخاب میکنیم بعد از خوابوندن ترمز دستی خودرو به نرمی شروع به حرکت میکنه.(حالت Pنیازی به کشیدن ترمز دستی ندارد چونکه بصورت اتوماتیک گیربکس چرخ ها را قفل کرده و مانع از حرکت خورد ومیشه ولی برای اطمینان و جلوگیری از فشار اومد به گیربکس دستی رو بکشیم بدک نیست)
موقع حرکت وقتی به پدال گاز بصورت آنی ضربه بزنیم گیربکس یک دنده کم میکند و برنامه پرشتبا اجرا میشود.
این خوردو از لحاظ نرمی و راحتی بسیار بسیار عالی است.ولی تاخیر تعویض دنده توسط گیربکس کمی بالاست ولی باتوجه به نرمی آن میتوان از این مورد چشم پوشی کرد.
دو دکمه در کنار گیربکس وجود دارد که اولی نوشته شدهS یعنی حالت اسپورت که برای راندن مسابقاتی استفاده میشود و شتاب را کمی بالا میبرد چون به مکوتور بیشتر گاز میدهد و به اصطلاح ماشین جون دار تر حرکت میبکند.
حالت اسنو هم برای رانندگی در جاهای سردسیر و یخ زدگی است...

وقتی گیر بکس را روی حالتM میگذاریم وقتی گیربکس را بطرف علامت + میبریم دنده با تاخیر اندکی افزایش و وقتی به طرف - میبریم گیربکس دنده را کاهش میدهد.
نکته:هیچگاه در حالت سکون سلکتور را روی حالت M نگذارید زیرا گیربکس هنگ میکند و سلکتور در همان حالت گیر میکند.

تست شتاب:
تاب اولیه آن بسیار توذوق میزنه ولی شتاب ثانویه اون قابل قبوله.

تست در گردنه:
من این خودرو رو به تنگ تکاب بردم..برای بار اول که لم آن دستم نبود بسیار بسیار اذیتم کرد..ولی سری های بعد که لم آن دستم اومد بسیار رضایت بخش شد ونکته در این بود که نباید زیاد به ماشین گاز داد ونباید گذاشت که دور ماشین کم شود و موتور خفه کند.

تعادل:
تعادل این خوردو نسبت به هاچ بک بسیار بسیار بالا رفته ولی هنوز با 405 و.... قابل مقایسه نیست چون فاصله محور آن نسبت به سدان های دیگر بسیار کم است و توصیه میکنم هیچگاه تست تعادل نکنید....

نتیجه گیری نهایی:
اینم خودرو بلاشک یکی از بهترین خوردو های ساخت داخل میباشد ولی برای کسانی که اهل سرعت وشتاب هستند توصیه نمیشه چون خیلی زود اونا رو خسته میکنه.این خوردو برای رانندگی ملایم و آرام ولذت بخش ساخته شده است.خرج اتوماتیک بسیار بالاست به صورتی که باید هر60 هزار تا روغن گیربکس را تعویض نمود که هرلیتر روغن حدود 30 هزارتومان میباشد.شیر های برقی گیربکس هم دوام زیادی ندارند.

چند نکته پیرو 206 اتوماتیک:

-خودروی شمابسیار داغ میکند به نحوی که آمپر همیشه بالای 90 است که به شماتوصیه میکنم نمدی زیر کاپوت را حتما تهیه کنید که قیمت آن حدود18-20 هزار تومان است ودر  تمامی نمایندگی های ایساکو موجود میباشد.
- اگر ماشین شما دارای رنگ سفید است.چون رنگ ماشین شما روغنی بوده و به نور آفتاب و حرارت بسیار حساس میباشد نمدی زیر کاپوت را حتما تهیه کنید وآنرا در زیر نور آفتاب خوزستان رها نکنید زیرا بعد ازمدتی رنگ خودروی شما مات میشود
-هیچگاه خودرو را زیر نور آفتاب قرار ندهید چرا که موادی در شیشه جلو میباشند که باعث میشود در تصادفت شیشه خورد نشود ولی در اثر گرما همین ماده فاسد شده و در شب دید راننده را کم میکند به صورتی که نور ماشین جلویی را در سراسر شیشه پخش میبکند.
-روغن خودرو را زود به زود عوض منید.
-باسلکتور زیاد بازی نکنید
-حتما از بنزین سوپر استفاده کنید
- اگر طالب شتاب بیتر هستید از دریچه گاز 5سیمه استفاده کنید چراکه شتاب ان را بطور محجسوسی بالا میبرد.
-به ارور های ماشین اهمیت بدهید و توصیه میکنم از صفحه نمایش دیگری در خودرو استفاده کنید چراکه صفحه نمایش های تایپ B وتایپ C ارور های گیربکس را روی صفحه نمایش میدهد که ابن کمک بزرگی به اتوماتیک داران میکند
-از رینگ های آلمینیومی برای نرمی بیشتر خوردو استفاده کنید.
-از لاستیک های میشلن استفده کنید.
-غیر از روغن توتال در این خودرو از هیچ روغنی استفاده نکنید(بسته بندی فلزی یا بقول بچه ها قوطی پلمپ)
-صافی بنزین را هر 6000تا تعویض منید.
-صافی روغن را هر دوبار تعویض روغن تعویض مکنید یعنی بین 15تا20هزار.
-به صداهای موتور اهمیت دهید و برای رفع نقص آن به تعمیرکار مجرب و کارآزموده مراجعه کنید.
-در خودروی شمابدلیل اتوماتیک بودن استفاده از ترمز بسیار بالاست بهمین دلیل مرتبا لنت ها را بازدید کنید.
-به خودروی خود اهمیت بدهید و آنرا در هرجاده ای نبرید.
-علامت آچار روی صفحه کیلومتر به راحتی قابل حذف است ونشانگر سرویس 20000دوره ای میباشد.برای حذ آن کلید را تااخر دور داده و دکمه ثفرکردن کلیومتر رامیگیریم.سپس سوییچ را میبندیم.میبینیم که اعداد از 10 به سمت 0 می ایند.
وقتی به صفر رسید مینوسد=0
بعد سوییچ را باز میکنیم و میبینیم که اثری از علامت اچار وجود ندارد.

منتظر نظراتتون هستم.روزتون خوش....




.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ