تبلیغات
وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان - آشنایی با برترین سیستمهای ترمز جهان (مقاله کامل در ادامه)
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان
 

به وبلاگ دانشجویان مکانیک 89 دانشگاه آزاد بهبهان خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 توسط میلاد قاسمپور



سیتم مینی ترمز: اندلس Endles

دیسكهای ترمز 6 تكه ای كمپانی (اندلس)متشكل از دوصفحه اهنی پرس شده برروی هم هست كه نیروی غیر قابل باوری را برای توقف خودروتولید می كند ودر عین حال دركنارسختی وجنس محكمش توانایی بالایی هنگام كاردرشرایط گرم ودماهای متفاوت راداراست.سنگینی این مجموعه ترمز 629/2 كیلوگرم است.  

محفظه های قرارگیری پیستون ازالومینیوم ساخته شده (به همراه یك گردگیرداخلی )كه این سیستم رادر مقابل حركات سریع بیمه می كند.سیستم ایمنی دیسكهای اندلس نیزشامل یك روكش نازك برروی دیسك وتیوب تفلون ویك لایه استیل چرخاننده برروی دیسك وصفحه اصلی دیسك (بامشتقات قابل صرف نظركردن)ویك صفحه 6محفظه ای وبوسترترمز است كه همگی قدرت مناسبی راتولید می كنند.



Brembo سیستم ترمز:

كمپانی برمبو كه یدطولانی درتولید دیسكهای ترمزدارد محصول اخیرخود را معطوف به خودروهایGT خیابانی وخودروهای سنگین باربرنموده است كه شامل دیسك های دوتكه ای سوراخ دار با یك كلاهك الومینیومی ویك قالب 4پیستونه الومینیومی است.

امابرمبو درنسل تازه دیسك های ترمز سعی نموده تاحجم انهاراكم ووزنشان را كاهش دهد كه این امر موجب افزایش قدرت ترمز گیری وكاهش میزان فشاربردیسكها شده است به این منظور اقدامات دیگری نیزانجام شده است كه می توان به افزودن یك لایه تهاجمی به دیسك برای افزایش قدرت ترمزگیری واستفاده ازموادمقاوم درمقابل اصطكاك اشاره كرد.




Wilwood

كارخانه ویل وود در تكنولوژی اخیرخود كیتهای ترمزش را با دو بوستر قرمزوسیاه الومینیومی همراه با4 پیستون )سیستم استاندارد استیلSRS)و ارائه داده كه وظیفه اش دفع ضربات اضافی به صفحه دیسك درهنگامی كه است كه میزان اصطكاك میان صفحات بالا می رود.البته قسمت اصلی مجموعه ترمز كه دیسكهای ترمزمی باشند 12اینچی سوراخ دارواهنی می باشند.

این دیسك دوتكه ای كه دارای كلاهك الومینیومی است دركنار سبكی هم صدای كمی دارد هم میزان اصطكاك مطلوبی وهم میتوانددرمواقع بحرانی حتی درصورتی كه اجزای اصلی ان باقطعات استوك ودست دوم تعویض شده باشند خودرو رادرمسافت كوتاهی متوقف نماید.مسئولین كارخانه ویلوود اعلام نموده اند كه در ساخت این مجموعه حرفه ای ازتكنولوژی خودروهای اسپرت سود جسته اند.



بیرBear

مجموعه ترمز BEAR

نام این ترمز رامحصول قدرتمند نهاده است كه با توجه به محفظه های (مونوبلاك)و6پیستون نیروی تهاجمی ایده الی راتولید می كند ود درمسابقات سرعت ترنزام برروی بسیاری ازخودروها نصب می شود.

این مدل نیزنظیر سایر ترمزها دارای گردگیر ومحافظ اب می باشد كه حتی درشرایط مختلف جوی هم به درستی ازپس وظایفش برمی اید البته كمپانی بیرمثل همیشه درمحصولاتش از یك مجموعه قطع كننده فوری سرعت استفاده كرده است كه شامل یك جعبه كوچك است كه به سرعت نیروی ایجاد شده توسط دیسكها راافزایش می دهد.



(گردی)Greddy

قبلا این مدل بانام Grex  مجموعه ترمزهای گردی تنهادرژاپن موجود بود اما این كمپانی اخیرا بازارپرفروش امریكای شمالی رامدنظر گرفته تاحجم عظیمی ازمجموعه تولیدات خود رابرروی خودروهای خیابانی سواركند.این مجموعه ارزشمند مشتق شده ازبوسترهای الومینیومی 4و6 پیستونه است كه درنوع طلایی وكرومی جهت نصب برروی هرسایز ازكاسه چرخ ساخته شده است.

نمونه ویژه دیسكهای گردی بادو لایه دیسك ویك پوشش نازك تفلون واستیل است كه دركنار جلوگیری اززنگ زدگی برقدرت سیستم ترمز نیز می افزاید واین مدل مخصوص به خودروهای خیابانی نظیر:تویوتا.تویوتا سوپرا.لكسس نیسان.مزداونیسان اسكای لاین می باشد.



(ای.بی .سی)EBC

این كمپانی تولیدكننده لنتهای مركب با صفحات سرامیكی است كه برای خودروهای رالی كارایی حرفه ای وبی نظیری دارد ودر برخی خودروهای معروف اروپایی استفاده می گردد.

مدل پیش لنتهایEBC متشكل از3ورقه محافظ بود كه سبب كاهش صدا درهنگام چسبیدن وبرقراری تماس میان لنت ودیسكها می شدند وازطرفی عملكرد ترمزگیری راسریعتر می كردند.این صفحات به دلیل جنسی كه دارند اصكاك به وجود امده راافزایش داده ودرهرشرایطی صفحات دیسكهای سرامیكی راخنك نگاه می دارند.به گفته كمپانی بانصب این لنتها برروی هرخودروی پرسرعت تاپایان مسابقه دیگراحتیاجی به بازبینی سیستم ترمزنیست.



(هاك)Hawk

مجموعه ترمزهاوباكسهای ایمنی كمپانی هاك حدود16سال است كه عملكردی مثبت ودرخورتحسین درمسابقات       شكاروكارت و  SCCA وبرخی مسابقات حرفه ای دیگردرسطح دنیا واروپاداشته است.

پكیجهای جدید هاك مركب از باكس تقویت شده برای خودروهای خیابانی باكس ترمز سرامیكی وباكس ترمزHPمی باشد.

باكسهای تقویتی كه برای خودروهای خیابانی ساخته شده اند می توانند بین 20تا 40 برابر بیش ازقطعات نیروی ایستایی ومقاومتی تولید می كنند.باكس ترمز سرامیكی نیزاین قابلیت را دارد تاكاهش دهنده یعنی صدای حاصله ازبرخورد دیسك وسایش انها به هم باشد.باكس ترمز نیزجهت استفاده درخودروهای قدیمی خیابانی دست ساز ومسابقات Autocross طراحی وتولید شده كه قدرت فراوانی رامی تواند تولید نماید.





(اچ.پی)HP

كیتهای عظیم الجثه این كمپانی دردومدل قابل دسترسی است.مدل نخست كیت شماره یك محسوب می گردد كه شامل دو صفحه 5/11 اینچی متقاطع وسوراخ دارمی باشد درقالب های اهنی ساخته شده وشكلی پایه ماننددارد.كیت شماره 2نیز متشكل ازیك صفحه سوراخدار 5/11 تا5/14 اینچی است كه بنابرنوع خودروی شماقابل سفارش می باشد

.برای هردومدل این كیتها بین 2.4.6یا 8 سوراخ وجای پیچ و 6 پیستون بنابر سایزصفحه چرخ شما قابل نصب هست.كیت اصلی نیزبرگرفته ازپرس دو صفحه الومینیوم برهم است كه لایه وسطی این دومی تواند به رنگهای قرمز ابی نقره ای ویا تیتانیوم سفارش داده شود.



(روتورا)Rotora

مجموعه تقویتی ترمزهای روتورا ساخته شده ازالومینیوم مركب توسط ماشین های صنعتی CNC است كه این قابلیت را داراست تانیروی ترمزرابه صورت مساوی میان 4 چرخ تقسیم ومقدارفشاران را تعدیل كرده وكاهش دهد.

جهت دست یابی به این توانایی نسبی كمپانی روتورا دیسكهای عقب وجلو را درسایزهای 36*405 میلیمتری بادو دیسك افقی درنظرگرفته شده كه متشكل از8پیستون وگیره دفع كننده ضربات درعقب وجلواست.تمامی این كیت بامجموعه های ABS قابل سازگاری است ودرخودروهای قدیمی قابل نصب است.




تهیه كننده:علی ثروتی

منبع: سایت گرداوری





طبقه بندی: آموزش، 
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ